27 Temmuz 2016 Çarşamba

Yetersiz Bakiye


"Söz uçar, yazı kalır'' veciz sözünden hareketle bu blogda bir süredir bilgi ve görüşlerimizi sizlerle paylaşıyorduk.

Artık biraz da ''uçucu'' birşeyler yapmanın zamanı geldi diyerek meslekdaşım Yamaç ile bir podcast platformu oluşturalım dedik.

Podcast'ın adını 'da 'Yetersiz Bakiye'' olarak belirledik.

Yetersiz bakiye taşınabilir bir sohbet programı. Aynı zamanda da mümkün olduğunca takipçilerimizin görüş ve istekleri doğrultusunda içeriğine şekil vereceğiz.

Sohbeti şimdilik haftalık olarak yayınlamayı düşünüyoruz.

Bakalım becerebilecek miyiz?





31 Mayıs 2016 Salı

Youtube Rules!



Ericsson tarafından online platformlarla ilgili tüketici tercihlerini ölçen araştırma yayınlandı. Araştırma oldukça kapsamlı ve birçok ülkedeki eğilimleri gösteriyor. Biz de birkaç örneği sizinle paylaşmak istedik. 

Genel olarak Youtube'ın tüm ülkelerde belirgin bir ağırlığı olduğu görülüyor. Özellikle ABD'de Netflix'in pazar payı da dikkat çekici. Avrupa'da hala tartışması süren dijital ortak pazara geçilmesi durumunda Avrupa'daki genel görünümün değişeceğini söylemek kehanet sayılmaz.




ABD
YOUTUBE %71
NETFLIX %52
AMAZON %19
HULU %19
HBO %13
ABC COM %12



İNGİLTERE
YOUTUBE %69
BBCIPLAYER %45
ITVP %25
4OD %24
NETFLIX %23
SKY %17



ALMANYA
YOUTUBE %65
AMAZON %18
ZDF %16
ARD %16



FRANSA
YOUTUBE %68
M6 REPLAY %23



İSVEÇ
YOUTUBE %63
NETFLIX %26
SVT PAY %26
TV4 %19
VIA PLAY %13
TV3 %13

25 Mayıs 2016 Çarşamba

Dijital Ortak Pazarda son gelişmeler




Özellikle son 2 yıldır Avrupa'da ''Dijital Ortak Pazar'' konusunda ateşli tartışmalar sürüyor.

Daha önce Uzatma Dakikaları'nda sizlerle bu konuyu paylaşmıştık.

Sinema endüstrisinin Avrupa Komisyonu'nu konuyla ilgili bilgilendirme çalışmaları devam ediyor. Ancak yazılı görüşler sunulmasına, yüzyüze görüşmelerde uyarılar yapılmasına karşılık hızlı bir ilerme kaydedildiği söylenemez.

Son olarak Cannes Film Festivali sırasında görsel-işitsel içeriğe sınır ötesi erişim imkanı tanınmasının sektörde yol açacağı olumsuz etkileri ölçmeyi hedefleyen bir rapor yayınlandı.

Oxera isimli araştırma şirketi tarafından yayınlanan araştırma raporu Avrupa Komisyonu'nun tüketici seçeneklerini arttırma yönünde argümanlarına karşılık bu durumun genel olarak film finansmanını oldukça olumsuz etkileyeceği, içerik için ödenecek fiyatların yükselmesine yol açacağı, dolayısıyla hem endüstri hem de tüketici aleyhine büyük maliyetleri olacağı konusuna dikkat çekiyor. Üretim miktarının ve niteliğinin düşeceği belirtilirken kültürel çeşitliliği de sekteye  uğratacağı vurgulanıyor.

Rapordaki bazı temel saptamalar :

- TV içerik üretiminde %48, uzun metraj film üretiminde %37'ye varabilecek oranlarda azalma söz konusu olacak. Bu durumda da özellikle riskli ve marjinal görünen projeler ilk vazgeçilenler olacak.

- Her türden içerik – özellikle de bağımsız yerel yapımlar – olumsuz etkilenecek. Dolayısıyla kültürel çeşitlilik tehdit altında.

- Her şeye rağmen üretilebilen içerik de düşük prodüksiyon değerlerinden olumsuz etkilenecek,  bu da tüketiciye düşük kaliteli içerik olarak yansıyacak.

- Fiyatlar yükseleceğinden tüketiciler daha yüksek fiyatlar ödemek durumunda kalacaklar. Bu tutarı ödeyemeyenler ise içerikten mahrum kalacak.

Oxera tarafından hazırlanan raporun tüm metnine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

http://www.oxera.com/Latest-Thinking/Publications/Reports/2016/The-impact-of-cross-border-access-to-audiovisual-c.aspx

Uluslararası basında bu konuda son günlerde yer alan birkaç yazıyı da sizlerle paylaşalım:

Telegraph: EU plans for 'digital single market' threaten films and TV shows, warn producers: http://www.telegraph.co.uk/business/2016/05/15/eu-plans-for-digital-single-market-threaten-films-and-tv-shows-w/

Variety: Cannes: E.U. Digital Plans Make European Consumers ‘Worse Off Over All,’ New Report Suggests: https://variety.com/2016/film/global/digital-single-market-report-1201775441-1201775441/

Advanced Television: EU warned against copyright reform: http://advanced-television.com/2016/05/16/eu-warned-against-copyright-reform/