22 Ocak 2013 Salı

Korsan saha araştırması

Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından korsan üretimlere ilişkin toplumsal algı araştırmasının sonuçları ülkemizin konuyla ilgili ahvaline ışık tutar nitelikte. Buna göre fiyat avantajı korsan kopya tercih etmenin ana sebebi gibi görünüyor. Korsan'ın varlığı kabul edilmiş ve etkili mücadelenin bu durumu değiştireceğine olan inanç zayıf. İşin enteresanı da anket yapılanların kendi eserleri söz konusu olduğunda 'şahin' kesilmeleri.

İşte araştırmanın % olarak düzenlenmiş ve eğitim düzeyine göre ayrıştırılmış sonuçları:

 
korsan ürünlerin yaygınlaşmasında en önemli faktör

Ilkokul ortaokul lise üniversite lisansüstü toplam
korsan ürünlerin fiyatlarının uygunluğu 65.2 71.3 67.7 71.9 59.4 69.3
etkili yaptırımların olmayışı 23.5 18.7 18 17.4 18.8 18.2
orjinal ve korsan arasında kalite farkı olmaması 9.1 9.3 12.8 9.1 18.8 11
Diğer 2.2 0.7 1.5 1.6 3 1.5
 
korsan ürünlerle en etkili mücadele yöntemi

Ilkokul ortaokul lise üniversite lisansüstü toplam
yeni yasal düzenlemeler 15.2 20.4 20.9 23.8 27 21.6
tüketiciyi bilinçlendirme kampanyaları 23.5 20.2 21.6 20.7 11.1 20.9
korsan satanlara karşı etkili denetim 31.8 35.2 28.2 21.5 25.4 27.3
korsanı olan ürünlerin fiyatlarının düşürülmesi 29.5 24.2 29.3 34 36.5 30.1
 
bir eser üretseniz ve korsanı piyasaya çıksa ne yapardınız

Ilkokul ortaokul lise üniversite lisansüstü toplam
serbest piyasanın kuralları işler alan alır satan satar 15 9.4 9.6 8.7 10.9 9.6
asla razı olmam haklarımı takip ederim 42.9 48.3 52.9 59.1 57.8 53.6
sonuç alamayacağımdan uğraşmam 40.6 40.6 35.6 28.4 23.4 34.1
diğer 1.5 1.7 1.9 3.7 7.8 2.6


korsanla mücadelede gelecek
daha etkili önlemlerle başarıya ulaşır 25.8
inişler çıkışlar sürer ama korsan bitmez 40.8
ülkemizin korsanla mücadelede şansı yok 30.8
diğer 1.9
cevap yok 0.7
toplam 100

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder